SnowTalk Forum Index
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 RegisterRegister   Log inLog in 
The time now is Mon 06 Sep, 2010 9:31 am
All times are UTC + 0
View posts since last visit
View unanswered posts
 Forum index » Algemeen » Italië » Italië: Algemeen
wintersport vanaf vliegveld Milaan Bergamo
Moderators: Moderators
Post new topic   Reply to topic Page 1 of 1 [9 Posts] View previous topicMark the topic unreadView next topic
Author Message
nickevers85
IJsbeertje Knut

wintersport vanaf vliegveld Milaan Bergamo

Wij willlen dit jaar een weekend gaan skiën. We zaten eraan te denken om met het vliegtuig naar Milaan Bergamo te gaan en vanuit daar naar een skioord. Nu hebben we wat gegoogled en we hebben niet echt veel informatie gevonden over de verbindeningen van het vliegtuig naar de skioorden. Heeft iemand ervaringen hiermee en wat wordt aangeraden? Ik hoor het graag van jullie!
PostPosted: Sat 04 Oct, 2008 10:29 am
 View user's profile Send private message Reply with quote Mark this post and the followings unread Back to top 
weer een Frank
Alpen Grizzly

Hi Nick,

Ik post hier al wat langer rond, maar heb hier nog niet gelezen over mensen die gedaan hebben wat jij overweegt.

Ik ben 1 keer met het vliegtuig naar de Alpen geweest en vond het geen succes. Te veel gedoe om na aankomst op het vliegveld bij het appartement te komen. Vrienden van mij, zijn toen we een keer een week gingen ook met het vliegtuig gegaan. Helaas moest het vliegtuig uitwijken naar Lyon waarna ze nog eens 2 uur met bus en taxi bezig waren voordat ze ter plekke waren.

Maar als jij ergens goede tips krijgt, ben ik zeer benieuwd. Wat mij betreft is zou het optimale plaatje er zo uitzien:
- 's avonds vliegen naar de bestemming (donderdag/vrijdag)
- daarna binnen 90 minuten op eindbestemming (taxi?)
- 2 of drie dagen skien
- op laatste skidag 's avonds weer terug (en dan niet om 18.00, maar bv 21.00)

Groeten, Frank.
PostPosted: Sat 04 Oct, 2008 7:08 pm

Alpen Grizzly

Nick,

Voor Italië is dit geen slecht idee, vrienden van mij vlogen afgelopen jaar aan op Milaan en hebben daar een auto gehuurd om naar Canazei te gaan. Gezien de route daar naar toe (een behoorlijk eind over de pas) en zij daar het jaar daarvoor meer dan 18 uur Shocked over gedaan hebben i.v.m. heftige sneeuwval, zijn zij dit keer met het vliegtuig gegaan. Daar waren zij trouwens zeer tevreden over.

Reken echter nog wel op een ritje van plusminus drie uur en dat je geen winterbanden meekrijgt onder je huurauto (wel sneeuwkettingen) ook moet je nog een aardig bedrag voor je skies betalen om die mee te nemen. Huren van skies kan, maar ik vond het aanbod in Italië een beetj magertjes.

Zelf was ik met de auto en de terugrit was wel ff zweten ondanks dat ik winterbanden had

Greetz, BMT beer
PostPosted: Sun 05 Oct, 2008 10:27 am

Geoffrey
Mekkerende Berggeit

Ik zou het volgens mij niet aandurven. Er worden zoveel vluchten geschrapt / uitgesteld iedere winter omwille van slecht zicht of te hevige sneeuwval die men dan niet op tijd krijgt weggewerkt dat het me een riskante onderneming lijkt en al helemaal als het voor een weekend is. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de verhalen die ik vorig seizoen heb gehoord spoken nog steeds door m'n hoofd. Mijn advies is dan ook doe het niet en neem toch de wagen (als dit mogelijk is) en vertrek gewoon heel vroeg zodat je op vrijdag op een mooi uur op je bestemming bent en je nog de hele zaterdag en zondag kunt skiën / boarden.

Als je niet zover met de wagen wil rijden voor een weekend kan je ook afwachten en kijken of er rond die periode in de Duitse skigebieden (toch een stuk dichter bij huis) niet voldoende poeder ligt.
PostPosted: Sun 05 Oct, 2008 5:33 pm

IJsbeertje Knut

Het plan is om vrijdag 26 december met Ryanair vanaf Weeze Dusserdorf (ik woon in Limburg dus dat is goed te doen) om 11.20 uur te vertrekken. Volgens Ryanair komen we dan om 12.50 uur aan op Milaan Bergamo.

We willen op 30 december om 14.30 uur weer vertrekken van Milaan Bergamo. Vijf dagen waarvan we 3 dagen kunnen skiën en de overige 2 om te reizen.

Ikzelf neem snowblades mee, die in mijn koffer passen. Mijn vriendin doet snowboarden en zal deze moeten huren.

We willen graag een skigebied dat ongeveer 90, 120 minuten rijden is met de bus. Autorijden in de bergen hebben we geen ervaring mee, dus is voor dit jaar geen optie.

Helaas is er weinig te vinden over vliegreizen en de transfers op google. Daarom hoop ik dat iemand hier me wijze raad kan geven Shocked
PostPosted: Mon 06 Oct, 2008 12:34 pm
 View user's profile Send private message Reply with quote Mark this post and the followings unread Back to top 
Lisa
Elite Pinguïn

Moet het echt Italië zijn? Wat je zou kunnen doen is de site van de plaatselijke vvv bekijken om te zien of er taxitransfers aangeboden worden. Voor een plaats zou je ook reisgidsen kunnen bekijken met een aanbod in Italië.
PostPosted: Mon 06 Oct, 2008 2:56 pm
 View user's profile Send private message Visit poster's website Reply with quote Mark this post and the followings unread Back to top 
nickevers85
IJsbeertje Knut

Bedankt Lisa voor de tips!
PostPosted: Wed 08 Oct, 2008 8:31 am
BMT
Alpen Grizzly

nickevers85 wrote:
Bedankt Lisa voor de tips!

Na ff wat googlen:
- Madesimo (2 uur vanaf Milaan met de trein)
- St Moritz (1 1/2 uur met de auto)
- Livorno

Uit ervaring
-Dolomiti Superski (4/5 uur met de huurauto)

Kies voor skigebieden Milaan als zoek key.

Als je het skigebied en het appartment/hotel weet kan je het appartement/hotel bellen en aan hun vragen wat de beste transfer mogelijkheden zijn.

Anders kan je altijd ff bellen met de Nederlandse Ski Vereniging die zijn ook vrij goed op de hoogte.

Greetz, BMT beer
PostPosted: Fri 10 Oct, 2008 12:24 pm

Speedy
Rond Cirkelende Steenarend

Cervinia

Hoi ik heb ook eens een paar jaar geleden gekeken wat de mogelijk heden vanaf Milaan waren per vliegtuig, omdat je toen met Transavia voor bijna niets daar heen kon vliegen.

Heb toen gekeken om vandaar naar skigebied van Cervinia/Zermatt te reizen.

Ik weet het niet meer precies maar je kon met de trein tot aan het eind van het dal komen en dan met Taxi of bus naar Cervinia.

Speedy Razz

P.S. Op het internet kun je alles uitzoeken van treintijden tot bustransfers. Afgelopen jaar twee vrienden vanaf Geneve naar Les Collons in Les Quatre Vallées met de trein laten komen.
PostPosted: Sun 02 Nov, 2008 9:33 pm

Post new topic   Reply to topic Page 1 of 1 [9 Posts] View previous topicMark the topic unreadView next topic
 Forum index » Algemeen » Italië » Italië: Algemeen
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum