| Author |
Message |
Caron Rond Cirkelende Steenarend

Joined: 05 Jan 2004 Posts: 639 Location: Berkel-Enschot (gem. Tilburg)
|
Willingen
|
Ik ga met de carnaval met vrienden een paar dagen naar Willingen in Duitsland. Ik ben benieuwd of iemand van jullie daar al eens ooit geweest is en eventueel nog leuke tips heeft?
www.willingen.de
Mvg. Roel.
|
Posted: Thu 14 Jan, 2010 11:21 am
_________________ Snow: Frozen precipitation in the form of white or translucent hexagonal ice crystals that fall in soft, white flakes.
|
|
|
|
 |
Quickening Mekkerende Berggeit

|
Heee handig dat je er even een topic van hebt gemaakt, want ik vroeg me net af hoe sneeuwzeker Willingen rond 20 februari nog is? En ja voor de rest zijn tips hier ook welkom (mijn vriend is de 21ste jarig en ik wil hem misschien verrassen met een weekendje skiën, mits er dus sneeuw is). 
|
Posted: Thu 14 Jan, 2010 6:05 pm
_________________ "Gotta use your brain, it's the most important part of your equipment."
|
|
|
|
 |
Lsp Laag Vliegende Alpenkauw

|
Ja daar ben ik november 2008 geweest. Erg leuk gebiedje, met lekker lange en ook redelijke stijl afdalingen. De afdaling onder de cabinebaan is natuurlijk goed te doen, maar de leukste afdaling is toch de kohlenhagenhang. Prachtige piste voor Sauerlandse begrippen!
Tevens zit er een leuk vreettentje onder aan de sonnenlift met lekker eten!
Leuk gebied!
Overigens, 7 februari ga ik er ook heen. Er ligt momenteel 90cm!!! sneeuw. Sneeuwzeker tot aan maart dus.
|
Posted: Thu 14 Jan, 2010 6:13 pm
|
|
|
|
 |
Lisa Elite Pinguïn

|
| Quickening wrote: | Heee handig dat je er even een topic van hebt gemaakt, want ik vroeg me net af hoe sneeuwzeker Willingen rond 20 februari nog is? En ja voor de rest zijn tips hier ook welkom (mijn vriend is de 21ste jarig en ik wil hem misschien verrassen met een weekendje skiën, mits er dus sneeuw is).  |
Voor Winterberg staat er op Skiplezier "Tussen half december en half maart is de sneeuwzekerheid qua natuursneeuw ongeveer 70%, qua kunstsneeuw 95%." Dus rond 20 februari lijkt me wel te gokken. Leuk idee trouwens, niet verkeerd zo'n verrassing 
|
Posted: Thu 14 Jan, 2010 6:24 pm
|
|
|
|
 |
Lsp Laag Vliegende Alpenkauw

|
|
|
|
 |
Caron Rond Cirkelende Steenarend

Joined: 05 Jan 2004 Posts: 639 Location: Berkel-Enschot (gem. Tilburg)
|
He leuk, bedankt voor het posten van je foto's!!! Ik krijg er steeds meer zin in!
|
Posted: Fri 15 Jan, 2010 7:27 am
_________________ Snow: Frozen precipitation in the form of white or translucent hexagonal ice crystals that fall in soft, white flakes.
|
|
|
|
 |
Fotsirk Rond Cirkelende Steenarend

Joined: 19 Apr 2004 Posts: 577 Location: Tielt-Winge, Belgium (near Leuven)
|
Afdalingen lijken inderdaad wat langer te zijn dan Landgraaf van bij ons 3,5u rijden maar misschien wel de moeite...
|
Posted: Fri 15 Jan, 2010 8:54 am
|
|
|
|
 |
hansvk Mekkerende Berggeit

|
Is het in Willingen in het weekend rustiger dan in Winterberg?
|
Posted: Fri 15 Jan, 2010 11:38 am
|
|
|
|
 |
Quickening Mekkerende Berggeit

|
|
|
|