| Author |
Message |
siviez liefhebber IJsbeertje Knut
|
|
Hoi allemaal,
Ik ga al een paar jaar naar het beste skigebied van allemaal, les 4 vallees. Ik ben eerst in Haute-Nendaz begonnen, maar verloop naar tijd gingen we door naar het plaatsje Siviez.
Het ligt perfect midden in het skigebied, je kan er overal heen. Het enige nadeel is dus dat er s'avonds niks te beleven is. Dat is op zicht ook geen ramp kan je lekker vroeg naar bed. De lekkerste piste allertijden is de tortin.
De sneeuw is bijna altijd goed, want je zit op een hoogte van 1730 m.
Het is een goed skigebied voor alle soorten skieers(beginners enz.).
Je kan dagjes gaan toeren, naar onder andere verbier, veysonnaz(het beroemde alpine afdaling van het wk),thyon(waar heel veel blauwe pistes zijn en een nadeel heleboel ankertjes)
Vragen??
groetjes siviez liefhebber!
|
Posted: Fri 20 Feb, 2004 9:22 am
|
|
|
|
 |
Sjiep Alpen Grizzly

|
Hey Siviez liefhebber,
Leuk dat je lid bent geworden van het forum! Ik kan wel merken dat je het in de 4 Vallees echt naar je zin hebt, je bent er erg enthousiast over, en zo hoort het natuurlijk ook.
Ik zou er best een keer heenwillen. Kan je wat algemene dingen over Siviez vertellen? Kan je in Siviez goed onderdak krijgen? Bijvoorbeeld redelijk ruime en comfortabele apartementen en chalets voor groepen van een man of 10? Waar kan ik die vinden? Ligt het onderkomen aan de piste, moet je een stukje lopen, of moet je met de bus of auto? Hoe lang doe je erover om erheen te rijden?
Groetjes,
Sjiep
|
Posted: Fri 20 Feb, 2004 1:17 pm
|
|
|
|
 |
Nuts!! Snuffelende Sneeuwmuis
|
| QUOTE (Sjiep @ Fri 20 Feb 2004, 14:17) | Hey Siviez liefhebber,
Leuk dat je lid bent geworden van het forum! Ik kan wel merken dat je het in de 4 Vallees echt naar je zin hebt, je bent er erg enthousiast over, en zo hoort het natuurlijk ook.
Ik zou er best een keer heenwillen. Kan je wat algemene dingen over Siviez vertellen? Kan je in Siviez goed onderdak krijgen? Bijvoorbeeld redelijk ruime en comfortabele apartementen en chalets voor groepen van een man of 10? Waar kan ik die vinden? Ligt het onderkomen aan de piste, moet je een stukje lopen, of moet je met de bus of auto? Hoe lang doe je erover om erheen te rijden?
Groetjes,
Sjiep |
Hoi, voor je beeldvorming: Siviez bestaat uit 5 appartementencomplexen, met in het midden een groot parkeerterrein. Half Nendaz rijdt 's ochtends naar Siviez, omdat het vanuit Nendaz lastig is om in de rest van het gebied te komen (vrij veel verbindingsliften, en uiteindelijk MOET je via Siviez.
Wat feiten:
* de maximale afstand tot de lift is 200 meter lopen (de straal van het dorp is nml max 400m. ).
* afstand vanaf Utrecht is 980 km. Groot voordeel is dat je tot Sion snelweg hebt, en direct van de snelweg bergop naar het dorp gaat: geen ellenlange bergweggetjes. In tijd: met rustig rijden overdag: tussen de 9 en de 10 uur (ex lange pitstops, maar wel met af en toe even wisselen). Met een beetje doorrijden 's avonds is 8 uur prima te halen.
* appartementen kun je het beste checken via Interhome. Je hebt er ook een jeugdherberg (met een sympathieke eigenaar en een nederlands sprekend "hulpje"). Deze herberg biedt plek tot 60 man ( http://www.louerettes.ch/ ).
Voor een globaal beeld van het dorp: http://www.siviez-nendaz.ch/
|
Posted: Wed 25 Feb, 2004 8:18 pm
|
|
|
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|